





| |
Влизането и присъствието на Екатерина Йосифова в привидяния от нас алтернативен
канон се случва още с „Късо пътуване” през 1969 / 70 год. някак тихо и неусетно,
след колебанията на почерка в „Нощем иде вятър” и „Посвещение” като че ли
отклоняват авторското присъствие към реформиращите се полета на социалистическия
реализъм, за да радикализира писането си през 80- години така, че днес да бъдем
сигурни: след Багряна именно Йосифова очертава другия център на нова традиция в
българската лирика, писана от жени – рефлексивна и авторефлексивна мощ на
почерка, който задава начала и граници на женското писане още в недрата
на НРБ. Екатерина Йосифова - алтернативното присъствие в българската литература
между 60-те и 80-те години – с име на жена.
Пламен Дойнов
|